Fastnar det mer skräp på ett Decratak med stenbelagd yta?

Fastnar det mer skräp på ett Decratak med stenbelagd yta än på andra takmaterial?

Kommentarer

  • Till skillnad från de flesta andra yttertak klarar Decrapannorna taklutningar ända ner till 10 grader. Vid lägre lutning fastnar lite mer skräp, särskilt om huset är omgivet av hög växtlighet. Löv och barr kan borstas bort men Decrataket kan även rengöras med högtrycksspruta. Spola med rent vatten i mjuka rörelser fram och tillbaka. Använd maximalt 140 bars vattentryck. Spola aldrig rakt mot en skarv eller sidoöverslägg. Använd skor med halksäker sula och se till att du står stadigt och säkert.