Dold spikning låglutande tak

Hej
Var bör man komplettera med tätmassa/Icoklister när man lägger YAP2200 och väljer dold spikning ? Ytskikt är av Ytpapp samt bandtäckt plåt ibland.

Kommentarer

  • Hej Björn

    Egentligen bara vid tvärskarvar, här är vad som gäller för övrigt:

    DOLD INFÄSTNING MED PAPPSPIK ELLER KLAMMER
    Förutsätter läktning eller täckning i samband med att underlagsprodukten monteras. Undantaget är Flexisteel och Elastoflex i samband med bandtäckning. Beakta dock särskilda anvisningar vid svåra väderförhållanden på sidan 4. Använd alltid dold spikning eller klamring under bandtäckt plåt (plan plåt).

    SOL, VIND OCH VATTEN
    Montera ytskiktet så snart som möjligt. Innan ytskiktet är lagt rekommenderas att inför svårare väderomständigheter fixera produkten tillfälligt och att skydda med tillfällig täckning.

    Tobias Teknisk säljare