Decra Tak

Hej,
Jag ska bygga till min sommarstuga. I bygglovet står det att taket beläggs med plåt.

Jag vet inte definitionen på plåttak. Men kan man anse att Decra är ett plåttak?

Glad midsommar
C

Kommentarer

  • Ja, det är tillverkat av stålplåt. Med beläggning av granulat. Så materiellt så är det ju det.
    Estetiskt så ser det närmast ut som betongpannor. Men det är ju en annan sak.