Datum på Seal-a-leak

Hej!
Jag undrar om datum på en produkt:Seal-a-Leak .Det står en lapp på sidan på burken SAP NO.2004488   Batch no.MR0216-131.vilka siffror bestämmer datum? Produkten får ju vara max ett år gammal.
 Med vänlig hälsning Per

Kommentarer

  • Hej Per

    Det går inte att utläsa tillverkningsdatum via detta men produkten är för gammal.
    Vi har bara köpt hem en batch hittills så därför vet vi.
    Produkten härdar men det tar längre tid ju äldre den blir.