Cad-filer på BMI Quadro

Hej
Jag håller på att göra infästningar till BMI Quadro och undrar om ni har ritning och cad-filer  på denna plåt.
Det skulle underlätta mycket vid uppritningen.

Kommentarer

  • Hej Torbjörn
    Vi har upphört med denna produkt i Sverige.
  • Å nej, varför det? Det snyggaste plåttak på marknaden.
  • Ledningsbeslut men det kommer säljas vidare i Danmark och Norge.
    Det kommer heta BMI AeroDek fortsättningsvis.

    AeroDek​​​
    Tobias Teknisk säljare
  • Tack, Tobias.
    Är det då möjligt att få offert på ett takbyte med Quadro här i Skåne?
    Vem kan utföra arbetet kompetent här, om jag köper takmaterial i DK?

    De flesta i listan syns att vara experter på papp, men plåttak är inte så vanligt?

    Vänlig hälsning
    Karsten
  • Hej Karsten

    Här är 2 exempel på firmor som kan lägga Quadro
    https://www.kavlingeplat.se/
    http://jeppssonsplat.se/
    Tobias Teknisk säljare
  • Tack!
    Jag önskar mig Quadro på mitt holkhus med 14 och 10 graders lutning. För Quadro är 14 angivit som min. lutning. Går det på något sätt att montera säkert och tätt på mindre lutning?

    Va är det, som definierar minimal lutning för ett takmaterial?

    Tack igen.
  • Det är tester som gjorts i en vindtunnel som avgör vilken taklutning som blir lägsta för att vi ska kunna garantera det är tätt.

    Det går aldrig garantera det blir tätt och entreprenören kommer att friskriva sig ansvaret om det läggs under 14 grader.
    Men genom att lägga en ytpapp under istället för en underlagspapp så förbättrar man säkerheten. Risken blir mindre men det är du som kommer få ta den.
    Tobias Teknisk säljare