Bygglov för byte av tegeltak till plåttak

Hej, vi vill byta tak från tegelpannor till plåttak. Behöver vi söka bygglov för detta? Vad ska då finnas med i en bygglovsansökan?Behöver vi ha en KA?

Tacksam för svar

Mvh

Kommentarer

  • Bygglovsfrågor måste besvaras av respektive kommun.Byte av takmaterial är normalt inte bygglovspliktigt, men för en- och tvåfamiljshus har kommunerna full frihet att sänka eller skärpa kraven. Inom vissa områden kan det tex. vara särskilda krav på färg eller material.
    Johan Seniortekniker