Brådskande Primer kallasfalt vattentätt?

Hej,

Jag har en brådskande fråga.

Har en prefab-vägg där vi gjort ett hål och stoppat in ett rör som hamnar under marknivån. Vi kommer att gjuta igen hålet runt röret efter att vi fogat runt röret med en svällande fog (vid kontakt med vatten).

Jag behöver veta hur vi ska göra för att få det tätt mot vatten mellan prefab-väggen och den betongen som vi gjuter in röret med. Räcker det med Icoflux primer och kallasfalt för att skarven ska bli helt tätt mot vatten eller måste vi använda oss av något typ av membran också?

Kommentarer

  • Jag föreslår att ni gör på följande sätt. Betongytan skall primas med icoflux asfaltprimer innan tätskiktet svetsas.
    Görs det utvändigt bör man även lägga något skydd mot stosen för att skydda mot mekanisk nötning. Exepelvis stenullsisolering.