Återvinning av material?

Tar Icopal tillbaks spill eller uttjänta tätskikt och återvinner ni det på något sätt?

Kommentarer

  • Hej

    För närvarande bedrivs ingen återvinningsverksamhet vid Icopals tätskiktsfabrik. Inom Icopal-koncernen pågår dock ett projekt i syfte att utreda olika alternativ att återvinna spill samt uttjänta tätskikt.   Icopal är berett att återta överblivet material och uttjänta tätskikt, tillverkade av Icopal, enligt vid aktuell tidpunkt gällande villkor. Eftersom Icopal för närvarande inte kan återvinna spill och uttjänt tätskikt rekommenderar vi att det istället skickas till närmsta avfallsförbränningsanläggning så att energiinnehållet kan utvinnas och nyttiggöras.

    Med vänlig hälsning
    Hans