Ansluta mo befintligt tätskikt med rörelsefog

Hej,

Jag är konstruktör och skulle behöva hjälp.
Jag har en detalj i ett projekt där vi ska ansluta ett tätskikt på ett terrassbjälklag mot en befintlig terrass.
Anslutningen ska klara att ta hand om en viss mån av rörelser.

Finns det någon expert som skulle kunna hjälpa mig?

Kommentarer

  • Hej Maria.
    Här kommer en lösning på rörelsefog.

    Se även TG-Riklinjer sidan 82.
    Riktlinjer​​​

  • Hej Roger,

    Jo jag har sett den där detaljen, den fungerar inte riktigt i mitt fall då nivåskillnaderna mellan terrasserna endast är 150mm.

    Eller går det att använda samma tankesätt som vid utförande på den plana varianten trots att jag har en nivåskillnad? Att man lägger ett skiljeskikt, tätskiktsremsa som kantklistras på de olika nivåerna och sen drar tätskiktet över det?

  • Hej Roger,

    Jo jag har sett den där detaljen, den fungerar inte riktigt i mitt fall då nivåskillnaderna mellan terrasserna endast är 150mm.

    Eller går det att använda samma tankesätt som vid utförande på den plana varianten trots att jag har en nivåskillnad? Att man lägger ett skiljeskikt, tätskiktsremsa som kantklistras på de olika nivåerna och sen drar tätskiktet över det?

  • Hej Maria

    Det känns som detta kräver nån form av gummifog.
    Jag länkar till Glim som är återförsäljare av Migutan.

    Migutanfog​​​
    Tobias Teknisk säljare