När ska man plantera om krukväxter?

Hej,

Kan man plantera om sina växter när som på året, eller finns det någon tidpunkt som är bättre/sämre?

Vänligen,
Evelina

Kommentarer

  • Hej Evelina,

    Bästa tiden att plantera om blommorna är tidigt på våren när ljuset återvänder och växterna börjar få energi att växa igen. Skulle du missa att plantera om dem då går det att göra det andra tider på året också. Om inte annat kan det vara praktiskt att ta ut alla växterna på sommaren och göra jobbet utomhus.

    Bästa hälsningar,
    Lisa Trädgårdsmästare