Tips på skötsel för en murgröna?

Hej,

Jag har precis köpt hem en murgröna (kruka). Hur ska jag ta hand om den på bästa sätt?
Camilla

Kommentarer

  • Hej Camilla,

    Så fint med en murgröna i hemmet!

    Murgrönan vill stå i halvskugga till skugga, aldrig i direkt solljus. Den trivs om den får stå lite fuktigt, torkar den ut för mycket kommer bladen torka ihop och plantan blir brun. För att höja luftfuktigheten mår murgrönan bra av att duschas då och då, speciellt under perioder då det är torrt och varmt.

    Stort lycka till!

    Bästa hälsningar,
    Viktor Trädgårdsmästare