Måla med bebis hemma?

Jag tänkte måla om köket här hemma, men undrar ifall lukten eller ångorna av den på något sätt kan vara skadligt för ett spädbarn?
Hanna
Visa bästa svaret

Kommentarer

  • Hej!

    Ingen av våra inomhusfärger är skadliga eller avger någon form av ånga som kan skada ditt barn men det kan fortfarande avge en stark doft som kan sitta kvar ett bra tag efter torkning. Så om du har möjlighet att värdra i samband med målning är det bra!

    Undvik dock färger som innehåller organiska lösningsmedel och t.ex. lacknafta. Det ska inte användas i samma rum som små barn eller gravida.

    Lycka till med ditt målande
    Beritssons (19289)
    Bästa svaret