Måla kaninbur, vad är lämplig färg?

Hej!

Vi har köpt kaniner och de ska ha en beteshage ute som de kan gå i på sommaren. Nu undrar jag såklart vad som är en bra färg för detta? Det ska ju tåla regn men också att gnagas på av de små långöronen. Vad finns det för bra som dessutom inte är giftigt?
Nancy

Kommentarer

  • Hej och graulerar till nya familjemedlemmar!

    Utvändigt kan du måla buren i valfri utomhusfärg som tål väder och vind bra. Vi har en mängd olika kulörer som man kan välja bland. Se vår hemsidas flik Utefärger.
    Invändigt kan jag rekommendera vår sk. Stallfärg, den används och lämpar sig för invändig målning av Stall och ladugårdar och är således giftfri för när husdjur smakar lite på dem.

    Måla gärna ett par varv för att få det ordentligt täckande och tåligt för slitage som ju väder och vind kan medföra.

    Lycka till med ditt målande.
    Beritssons (19289)