Jag ska måla om huset och vi har putsfasad, vad behöver jag tänka på?

Vad rekommenderar ni för färg vid målning av fasad i puts?
Jag söker en motsvarighet till Antikvit som lämpar sig för puts

Tack!
Conny Johnson

Kommentarer

  • Hej Conny!

    När du ska måla en putsad fasad är det viktigt att du väljer en färg som är till för puts- eller mineraliska ytor. Vi har ett stort utbud av den typen av färger på vår hemsida under fliken som heter just Färg för puts och mineraliska ytor.

    Vad gäller färgval är ju det alltid en smaksak så jag rekomenderar dig att ta hem några färger du gillar, i provburk och provmåla fasaden för att se hur det blir på just ert hur med de olika väderslagen och hur det ter sig i just er miljö.

    Lycka till med målandet!
    Beritssons (19289)