VOC mätningar

Hejsan!

Jag arbetar som miljökonsult i ett nybyggnadsprojekt där era produkter planerar att användas. Projektet ska miljöcertifieras enligt BREEAM-SE vilket omfattar redovisning av att ytskikt med låg emission av flyktiga organiska föreningar valts.

Undrar om det finns verifikat på att era färger Metallackfärg V och Golvfärg Sikafloor Strong W har testats mot EN ISO 11890-2:2006 och uppfyller fas II gränsvärden i Annex II i direktivet 2004/42/CE.

Tack på förhand för er hjälp.

Vänligen
Elsa Hagdahl

Kommentarer

  • Hej Elsa

    Tack för att du ställer din fråga till oss här i vårt Forum.
    Jag har dock skickat din fråga vidare till vår miljöavdelning och min kollega Elisabeth som kommer besvara dig så snart som möjligt.

    Med vänlig hälsning

    Christina

    Christina Kundcenter Beckers Färg