Vilken färg till kopparrör

Hej,
Jag har relativt nyinstallerade kopparrör (till radiatorer - vattenburen värme) som jag vill måla i samma kulör som väggfärgen. Behöver jag få t.ex elementfärg/radiatorfärg bruten till rätt kulör, eller skulle det funka att grunda med lämplig färg och sedan måla med väggfärgen?

Tack på förhand!

Kommentarer

  • Hej Henrik

    Koppar rör som är från 2000-talet och framåt kan målas med element färg och våra Snickerifärger.

    Väggfärg är dock inte att rekommendera då det blir svårare att hålla dem rena från damm och smuts om de målas med denna typ av färg.
    Elementfärg finns enbart som vit nyans och därför blir någon av dessa snickerifärger bäst för dig. För ökad vidhäftning kan du grundmåla med Häftgrund.
    Hälsningar
    Christina, Kundcenter Beckers Färg

    Christina Kundcenter Beckers Färg
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.