Vilken färg balanserar ut gula toner i golv?

Hej!

Vi ska måla ett alldeles nytt rum. Det ska vara ett arbetsrum i nordligt läge. Det är 4 kvm och ligger i ett hörn med två stora fönster i nordvästligt läge, så ganska ljust ändå.

Vi har redan köpt golv till rummet, vilket är en ljust lackad askparkett, och vi tänkte ha vit panel i taket.

Vi köpte en provburk färg i en neutral mellangrå nyans, men kände att det fick golvet att framstå som väldigt gulrött. Vilka nyanser bör man titta på för att dämpa dessa toner i golvet? Vi är ute efter en sval och luftig stämning i rummet.

Kommentarer

  • Hej!

    Det är väldigt svårt att ge råd om det här på vårt kundforum. När det gäller färgsättning och rådgivning kring kulörval hänvisar vi till våra återförsäljare. Butikerna har materialet som behövs. Butikspersonalen är också bäst lämpade för den sortens rådgivning.
    Använd gärna vårt färgsättningsprogram Beckers Studio https://beckersstudio.beckers.se/sv/

    Med vänlig hälsning