Våtrumsmatta

Hej. Har en hel våtrumsmatta från 84 i vårt badrum som jag tänkte måla om.
Vi har badkar så vi duschar inte direkt på golvet.
Hur skall jag gå tillväga och vad för produkter rekommenderar ni att jag använder.

Tusen tack//Helena

Kommentarer

  • Hej Helena,

    Vi avråder från målning av plastmattor på golv. Alla våtrumsmattor innehåller plaster och dessa plaster innehåller mjukgörare som kan ställa till problem för färg.

    Dessa mjukgörare kan förutom att ytan på plastmattor ge en dålig vidhäftning vilket kan göra att färgen repas eller släpper vid tex dammsugning eller om möbler dras över golvet.
    Mjukgöraren kan även i värsta fall göra att färgen inte torkar som den ska och då förblir klibbig i sin yta. Om detta sker kan inte plastmattan återställas till det skick den hade innan påbörjad målning.
    Det finns heller inget av MVK godkänt målningssystem för målning av plastmattor i våtrum.

      Om du har fler frågor eller undrar över något i vårt svar här är du självklart välkommen åter.

    Hälsningar

    Christina Kundcenter Beckers Färg
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.