Hur hög temperatur klarar färg?

Hej,
Hur värmebeständig och hur höga temperaturer klarar snickerifärg och lackfärger för metall ?

Kommentarer

  • Hej,

    Alla våra färger klarar en temperatur på ca 70-80 grader. Man kan generellt sett säga att om du kan hålla kvar handen på ytan när den är som varmast utan att du tycker det blir för varmt så klarar även färgen den temperaturen.

      Om du har fler frågor eller undrar över något i vårt svar här är du självklart välkommen åter.

    Hälsningar

    Christina Kundcenter Beckers Färg