Välja kulör till väggfärg

Vilken grön/blåfärg väggfärg hormoniserar fint med kuling 652 och älvdans 525?
Mvh

Kommentarer

  • Hej Thilda
    Tack för din fråga. Roligt att du funnit några favoriter bland våra kulörer.
    När det gäller färgsättning och rådgivning kring kulörval brukar vi vanligtvis i första hand hänvisa till våra återförsäljande butiker.
    Det är svårt att på distans ge färgsättningsförslag .
    •  Vi refererar alla olika till kulörnyanser och då kan det vara svårt att i text beskriva dessa utan att samtidigt titta på ett kulörprov.
    • Det som  upplevs som en mörk kulör kan upplevas som ljus av någon annan osv
    • Men framför allt så tycker vi alla olika och smaken skiljer sig mellan oss alla.

    Därför är det lättare när man tillsammans om man samtidigt kan titta på de kulörer som man resonerar kring.Butikerna har det material som behövs och butikspersonalen är också bäst lämpade för den sortens rådgivning då det i de allra flesta butiker finns specialutbildad personal för just detta.

    Hur kan du/ ni förbereda er inför ett besök i butik.Kulörer påverkar varandra och kan därför ibland upplevas olika på olika platser, beroende på vad de omges av.
    •  ta med bilder från er bostad
    •  ta med exempel på andra tongivande kulörer som  kommer återfinnas bland i ert hem. Exempelvis från textilier eller möbler.
    • Hur ser de övriga rummen ut och vilka kulörer återfinns i dessa. Ta gärna med bilder från övriga bostadsutrymmen för att enklare hitta de nyanser som kan samverka till en bra och sammanhållet helhetsintryck.
    Då är det enklare att snabbt få förslag på passande kulörer som harmoniserar med Kuling och Älvdans men även med övriga toner som finns i ert hem och ni kan enklare komma vidare med ert projekt.

    .
      Om du har fler frågor eller undrar över något i vårt svar här är du självklart välkommen åter. Du kan även ringa in till oss och vårt kundcenters tekniska rådgivning på telefonnummer 0200-21 21 22.
    Hälsningar
    Christina Kundcenter Beckers Färg