Vad har er Kulör VIT för NCS-kod?

Hej,

Vad har Beckers vita, matta väggfärg för NCS-kod?

Ser den lika ut som Vit/Bas A?

Mvh,
Sorin

Kommentarer

  • Hej,

    Tack för din fråga.

    Alla våra produkter från fabrik färdiga i kulören Vit och 100 Vit är NCS S0500-N den kulör som är mest lika .
    Det kan dock skilja lite mellan Vit 100 Vi och NCS S 0500-N och vid komplettering rekommenderar vi att fortsätta med den färg man har påbörjat med.  Oftast upplevs Vit och 100 Vit aningens mer rent vita medan NCS S0500-N och vår 200 Vit är mer lika varandra och upplevs aningens mer grå i sin ton än Vit och 100 Vit.

    Är din burk istället för Vit benämnd kulörmässigt med Vit/A-bas så är den riktigt kritvit/blåvit och ligger då närmast S 0300-N

    Med vänlig hälsning

    Beckers Kundcenter
  • Vad är skillnad mellan VIT och NCS S 0500-N?

  • Hej
    Tack för din fråga.
    Oftast upplever man den kulör som heter Vit som lite mjukare och vitare. (Dock utan gul underton) S0500-N uppklevs lite svalare och med en liten mer grå ton.

    Hälsningar
    Christina, Beckers Färg
    Christina Kundcenter Beckers Färg
  • Hei,
    vårt hus er malat i Beckers Fasadlasyr VIT.
    Hvilken NCS kode ville du sammenlignet den med?
  • Hej Jörgen,

    Tack för din fråga och tack för att du väljer våra produkter när du målar.
    Fasadlasyr är en transparent produkt vilket gör att underlaget kulör målas på, påverkar hur slutresultatet ser ut.
    Även hur många varv som målats styr hur kulören ser ut.

    Därför finns inte någon närmsta NCS framtagen för lasyrkulörer.

    Det du dock kan göra är att ta med en målad yta in till en återförsäljande butik  och be dem hjälpa dig att med NCS färgkarta se vilken kulör i NCS som är mest lik det som du målat.

    .
      Om du har fler frågor eller undrar över något i vårt svar här är du självklart välkommen åter.

    Hälsningar
    Christina

    Christina Kundcenter Beckers Färg
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.