Vad har antikvit för NCS-kod?

Hej,
Vad har Beckers antikvita, matta väggfärg för NCS-kod?

Kommentarer

  • Hej!

    Vår kulör Antikvit  är närmast och mest lik NCS S 0502-Y

    Med Vänlig Hälsning

    Beckers Kundcenter
  • Hej!

    Varför är Beckers väggfärg plus (antikvit, S 0502-Y matt 10 liter) i en gulare nyans än Beckers lackfärg (antikvit, S 0502-Y halvmatt 1 liter)?

    Känner mig lurad. Det ser ut som två olika färgkoder.

    Båda färgburkarna är köpta på Bauhaus i Länna.

    Mvh
    Linda
  • Hej
    Vad tråkigt att din målning inte blev som önskat och förväntat
    Vi råder dig att först återvända in till butik och be dem göra ett uppstykningsprov  just för att säkerställa att något inte blivit fel vid tillverkning/blandning.
    Om så är fallet kan du till butik reklamera. Om du har möjlighet att ta med båda burkarna så är detta önskvärt då vi vid ett eventuellt tillverkningsproblem behöver satsnummer för just dessa burkar.
    Tyvärr är det dock vanligt att man mellan två olika produkter med så olika glanser och olika typer av yta upplever kulören lite olika. det har att göra med att reflektioner träffar ytan olika .
    Detta syns just oftast mest på  ljusa nyanser.
     Detta kan de i butik avgöra om så är fallet och behöver de hjälp från oss så kan vårt kulörlabb bistå dem.

    Därför råder vi dig att gå tillbaks tillbutik och be dem undersöka vad som orsakar problemet .

    Med Vänlig Hälsning
    Christina
    Kundcenter Beckers Färg

    Christina Kundcenter Beckers Färg