Utomhusfärg Expo Villfärg

Hej,Har en husfasad som är målad med Beckers Expo Villafärg (alkydoljefärg med linolja). Denna typ av färg säljs inte längre och min fråga är, vilken typ av färg rekommenderar ni nu när det är dags för ommålning av mitt hus ?

Kommentarer

  • Hej Mikael

    tack för din fråga.

    Vi rekommenderar att du fortsättningsvis målar med vår Perfekt Oljefärg eller Front oljefärg.
    De är vattenburna alkydoljefärger. Expo Villafärg var även den en alkydoljefärg. Den del linolja den innehöll gör inte att den inklassades bland Linoljefärg-produkter.

      Om du har fler frågor eller undrar över något i vårt svar här är du självklart välkommen åter.

    Hälsningar
    Christina Kundcenter Beckers Färg