Trähus Fasadfärg HQ från 2011

Hej!
Har målat vårt hus med Beckers Fasadfärg HQ från 2011 .
Eftersom denna inte verkar finnas längre i detta namn så undrar jag vad jag ska köpa för färg då jag ska måla om mitt garage och takkupa på huset med samma färg.

Kommentarer

  • Hej Helene

    Fasadfärg Hq har utgått och kan idag liknas med våra Front och Perfekt Oljefärg.

    Fasad tvättas och löst sittande färg och fasadytor skrapas rena innan målning påbörjas.
    Viktigt är precis som tidigare att ytor som inte är intakta och helt täta i ytan grundmålas.

    Om din fasadkonstruktion är möjlig att måla med våra akrylatfärger kan
    denna produkt även övermålas med Perfekt plus eller Front Akrylatfärg Max eller vår Front helmatt.

    Vid målning med dessa rekommenderas att hela ytan grundmålas.
    Akrylatfärger skall enbart användas till fasad och inte till räcken, stolpar fönster eller andra ytor som målas runt om på alla sidor.

      Om du har fler frågor eller undrar över något i vårt svar här är du självklart välkommen åter.

    Hälsningar

    Christina Kundcenter Beckers Färg
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.