Terrasslasyr som krackelerar

Hej! Vi målade vår terrass förra sommaren med er terrasslasyr (9129 Gnejs) enligt anvisningarna på burken, men i våras började ytan krackelera på flera ställen och nu ser det helt katastrofalt ut. Minsta lilla kontakt med träytan så lossnar färgen, man kan inte flytta en stol eller en kruka utan att flagor av färg lossnar från träet.
Vi vände oss till vår återförsäljare (KRauta) som sa att fler kunder har upplevt samma problem och att lasyren nu är tagen ur produktion.
Hur föreslår ni att vi går tillväga för att återställa vår terrass, så att den ser snygg ut igen?
Mvh Ylva

Kommentarer

  • Hej
    Tråkigt att höra vad som hänt. det man får göra är att köra
    en terrasstvätt, som tar bort mycket utav lasyren sedan slipa
    resterande. kolla med K-rauta om de kan hjälpa er på något sätt.
    de kan höra med deras representant från oss.

    Med vänlig hälsning Gunnar

Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.