Täcklasyr över grundmålad utepanel

Hej!
Jag bygger ut vår Friggebod från 7,5 kvm till 15 kvm. Den befintlig boden är målad med Beckers täcklasyr. Till utbyggnaden har jag tänkt använda Byggmax grundmålade panel. Går det sedan att slutmåla denna med Beckers täcklasyr? eller vad rekommenderar ni? Jag vill ju helst ha samma färg på hela boden.
Vänligen Jan

Kommentarer

  • Hej Jan

    Tack för att du ställer din fråga till oss här i vårt forum.

    Javisst kan du måla med våra Täcklasyrer även på grundmålade ytor.
    Vi rekommendera dock att om den grundmålade fasadpanelen du köpt inte har en CMP märkning, dvs målad med och enligt rekommendationen från Svenskt Trä att du grundar om ytan ytterligare med vår Primex Trägrund.
    Tänk även på att alla kapade skarvar och omålade ändträ behöver grundoljas och grundmålas.

    Certifierad Målad Panel, är ett system för kvalitetssäkring av industriellt ytbehandlade utvändiga panelbrädor. CMP säkerställer inte bara kvalitén på färg, ytbehandlingsprocess och fuktkvot utan även på träråvaran. Varje panelbräda får en individuell märkning med spårbarhetsnummer, certifikatsnummer och ytbehandlingsklass – allt för att säkerställa spårbarhet och garantera hög kvalitet och livslängd.

      Om du har fler frågor eller undrar över något i vårt svar här är du självklart välkommen åter. Du kan även ringa in till oss och vårt kundcenters tekniska rådgivning på telefonnummer 0200-21 21 22.
    Hälsningar
    Christina

    Christina Kundcenter Beckers Färg