Täcklasyr grundfärg

Hej!
Kan man måla vit täcklasyr på panel som är grundmålad vit direkt från brädgården?
Var på Beijer idag och dom har en panel som är grundmålad med vit "oljegrund".

Kommentarer

  • Hej,

    Om din inköpta panel är grundmålad och CNP märkt så talar den märkningen om att den grundfärg som då har använts är en godkänd och bra oljegrund som håller den kvalitet och har de funktioner som krävs för att uppfylla de krav vi anser vara nödvändiga.
    Den bygghandel du besökt kan absolut besvara dig kring vilken typ av oljegrund som användes. Det finns dock vissa typer av förgrundning som dock enbart är en lagring och transportskyddande grund. dessa grundfärger har dock inte de egenskaper som sedan krävs för målning. Men detta vet de och kan hjälpa dig med på din brädgård.

    Hälsningar
    Christina , Kundcenter Beckers Färg

    Christina Kundcenter Beckers Färg