Svart grundfärg?

Hej! Går det att köpa svart grundfärg? Ska måla ny panel med helmatt svart. Vilken grundfärg ska vi använda?

Mvh Julia alsterbo

Kommentarer

  • Hej Julia

    Tack för din fråga.
    Ja visst finns möjlighet att få våra grundfärger i svart. Den behöver då tillblandas i butik.
    Dock rekommenderar vi att ni istället ber dem göra den mörkgrå så att ni enklare ser om ni missar någon yta när de slutliga toppfärgslagren målas.

    Du nämner inte om din panel kommer sitta utomhus eller inomhus och valet av grundfärg är beroende av vilken sorts färg som sedan ska övermålas. Detta kan de i butik hjälpa dig med så att det blir rätt val till rätt produkt.

    Hälsningar
    Christina
    Christina Kundcenter Beckers Färg
  • Hej! Panelen är till utsidan huset! Stämmer det fortfarande då att butiken kan bryta en grå grundfärg till mig?

    /julia
  • Hej ,

    Ja visst om du valt att måla med vår matta akrylatfärg Front Helmatt så är det Primex Trädgrund som butiken blandar till i önskad mörkgrå kulör.

    Glöm dock inte att behandla alla ändträ och skarvar med Primex grundolja innan du målar med grundfärg.
    Här kan du läsa mer om dessa produkter.  och bland våra tips och råd kan du finna mer information kring vad som är viktigt att tänka på vid målning av fasad.

      Om du har fler frågor eller undrar över något i vårt svar här är du självklart välkommen åter. Du kan även ringa in till oss och vårt kundcenters tekniska rådgivning på telefonnummer 0200-21 21 22.
    Hälsningar
    Christina
    Christina Kundcenter Beckers Färg
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.