Strukturfärg

Hej

Den strukturfärg ni säljer är vitt. Kan man få den i annan färg med?

Med vänlig hälsning Emelie

Kommentarer

  • Hej Emelie

    Det stämmer.
    Strukturfärg finns enbart som vit och är inte brytbar som tex vanlig väggfärg.
    Vi rekommenderar att istället övermåla strukturfärg med väggfärg i önskad glans och kulör.
    Strukturfärg som den är upplevs ofta lite vass i sin yta. Detta minskas då den övermålas.

    Hälsningar

    Christina Kundcenter Beckers Färg
  • Hej

    Har en mur som är målad struktur och skulle vilja måla om den. Hur gör jag det bäst? Penslar eller rollar jag på den nya färgen? Vilken underbehandling behövs och vilka färger kan jag använda?

    Tack på förhand
    Kerstin
  • Hej Kerstin

    Om din mur sedan tidigare är målad med vanlig väggfärg alt vår stukturfärg , målas denna yta precis som övriga målade väggar om med vanlig väggfärg.

    Är denna behandlad på annat sätt eller med anna produkttyp rekommenderar vi att du återkommer för ev andra rekommendationer.

    Så här går du till väga

    1. Tvätta ytan ren med vår Inomhustvätt, torka noga bort alla tvättmedelsrester. Extra noga här då den strukturerade ytan är lite svårare att avtorka en vanlig slät väggyta.
    2. Måla sedan två varv med en av våra väggfärger i önskad glanstal och kulör.

      Om du har fler frågor eller undrar över något i vårt svar här är du självklart välkommen åter.

    Hälsningar
    Christina Kundcenter Beckers Färg
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.