Sockelfärg grafit 531

Kan ej finna färgkarta för Grafit 531. Har den samma nyans som Grafit 009 dvs
S 7000-N. Om ej, kan ni ange S-koden?

Kommentarer

  • Hej Ingemar

    tack för att du i vårt kundforum ställer din fråga.

    531 Grafit visas inte längre bland de kulörer som finns med på vår hemsida. Dock finns den fortfarande i vår recpetbank och kan tillblandas på plats i butik.
    Det skiljer mellan 009 Grafit och 531 Grafit.
    Närmsta och mest lik kulör bland NCS kulörerna är S6502-G men där finns en synbar skillnad mellan NCS-kulör och vår egna 531 Grafit och vi rekommenderar att du vid köp av din färg istället uppger just 531 Grafit.

      Om du har fler frågor eller undrar över något i vårt svar här är du självklart välkommen åter. Du kan även ringa in till oss och vårt kundcenters tekniska rådgivning på telefonnummer 0200-21 21 22.
    Hälsningar
    Christina

    Christina Kundcenter Beckers Färg