Måla över Skoltavelfärg

Hej, har en vägg målad med Skoltavelfärg som jag vill måla över. Vad bör jag göra? Fäster väggfärg normalt på den sortens yta?

Kommentarer

  • Hej,
    Det går bra att måla över denna med vanlig väggfärg. Viktigt att ytan är helt ren.
    Tänk dock på att ytan kan vara lite grövre i skoltavelfärgen, vilket kan ge en liten strukturskillnad till övrigt ommålade ytor.
    Hälsningar
    Christina, Kundcenter Beckers Färg
    Christina Kundcenter Beckers Färg