Vad är det för skillnad mellan Akrylat MAX och Perfekt Akrylat Plus?

Hej!
Är det någon kvalitetsskillnad på er täckfärg?
Ni har 2 akrylatfärger Max och perfect som var med i Folksams test 2015, båda fick omdömet bra val.
Vilken färg skall jag välja och varför?
Tack på förhand.
Hälsar
Lennart

Beckers Kundcenter

Kommentarer

  • Hej!

    Det är två väldigt bra produkter som båda är tänkt för samma typ av ytor.

    Perfekt Akrylat Plus är vår allra bästa fasadfärg. Den har ett annat bindemedel vilket ger ytterligare en lite längre hållbarhet samt  att fasaden ser nymålad ut under ännu  längre tid.

    Med vänlig hälsning

  • Kommer systemet akrylatfärg Max att tillverkas även fortsättningsvis eller är det ett utgående system?
  • Hej,
    Den kommer även i fortsättningen tillverkas. Dock byter den namn och kommer istället heta Front Akrylatfärg Max.
    Hälsningar
    Christina Beckers Kundcenter
    Christina Kundcenter Beckers Färg
  • Jag har målat delar av huset med max 1 utevit kan jag nu fortsätta med Front utevit?
  • Hej Tomas

    Det går alldeles ypperligt att fortsätta. Kulören och kvalitét på Front Akrylatfärg Max är den samma.
    Tänk dock på att alltid byta burk vid ett hörn och aldrig mitt på fasad. Men detta gäller som sagt alltid och inte enbart vid detta tillfälle då även små skillnader som vid olika satstillverkningar och tillblandningstillfällen kan ge små skillnader.

    Hälsningar
    Christina, Kundcenter Beckers Färg AB
    Christina Kundcenter Beckers Färg
  • Hej!
    Vad är NCS-numret för färgen MAX 1 utevit?
  • Hej Sisa

    När vi skapar våra egna kulörer gör vi det inte utifrån den redan befintliga NCS färgkartan. Ncs systemets färgkarta innehåller nämligen enbart en bråkdel av de kulörer som vi kan uppfatta. Den kulör som dock är i NCS färgkarta är närmast Utevit är NCS S0502-Y.

    Därmed hamnar våra kulörer sällan exakt på samma värde som Ncs . Dvs de kan ligga nära flera olika NCS-kulörer eller alt ligga mellan två av dem.
    Därför bör du vara noga vid färgbeställningar att alltid uppge vårt kulörnamn och inte det NCS som ligger närmast, för att få rätt kulör tillblandad.

    Men för tex Bygglovsansökan är det NCS som ligger närmast som du uppger.
    För Utevit är detta S0502-Y som upplevs närmast.

    Hälsningar Christina
    Kundcenter Beckers Färg
    Christina Kundcenter Beckers Färg
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.