Skillnaden Perfekt helmatt och Perfekt Fasad

Hej!

Ska måla vårt nybyggda hus. Vi gillar den helmatta faluröda Front helmatt. Är den snarlik Perfekt Akrylat i kvalité eller skiljer det något i hållbarhet?

Vänligen
Patrik Nilsson

Kommentarer

  • Inlägget uppdaterat med ny produktinformation mars 2024

    Perfekt Fasad  är vår allra bästa utomhusprodukt och är den produkt som över tid behåller kulör och utseende över allra längst tid.
    Den har en liten annan uppbyggnad än de övriga akrylatfärgerna.

    Perfekt plus Helmatt  är en riktigt bra akrylatfärg men som alla matta färger kan den ge några år tätare ommålnings intervall än Perfekt Fasad .
    Båda ger ett riktigt bra och långt hållbart målning system men du får några år extra hållbarhet med Perfekt Fasad.

    Här i denna länk finns mer information om dessa produkter.

      Om du har fler frågor eller undrar över något i vårt svar här är du självklart välkommen åter.

    Vänlig hälsning

    Christina
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.