Scotte 7

Vårt hus är målat med Scotte 7 kod S 0500-N men Scotte verkar inte så vanligt i butik. Går det bra med vilken väggfärg som helst som man bryter med rätt kod?

Kommentarer

  • Hej!

    Scotte är en serie som vi säljer företrädesvis till målare. Den hittar du hos färgfackhandlarna. Men det ska gå bra att använda vilken väggfärg i samma glans och med samma kulör som du vill. Här kan du läsa mer om våra väggfärger: http://www.beckers.se/produkter/inomhus/vaggfarg

    Tänk bara på att oavsett om du bättringsmålar med färg från samma burk eller en ny burk kan det synas skillnad om du "fläck-bättrar".

    Med vänlig hälsning

  • Hej!

    Stämmer det att Scotte 7 ska ha färgkod "NCS S 1002-R, glans: 7"?

    Mvh, Azad
  • Hej Azad,

    Tack för din fråga.

    Du kan absolut få Scotte 7 väggfärg tillblandad i kulör NCS S1002-R. Detta sker på plats i återförsäljande butik, dvs den finns ej som fabriksklar kulör i S1002-R.

      Om du har fler frågor eller undrar över något i vårt svar här är du självklart välkommen åter. Du kan även ringa in till oss och vårt kundcenters tekniska rådgivning på telefonnummer 0200-21 21 22.
    Hälsningar
    Christina

    Christina Kundcenter Beckers Färg