Med vilken färg målar man aluminium fönster.

Hej,

Hur rekommenderar ni att måla fönster i aluminium utvändigt ?
Jag vill måla om mina och min fönstertillverkare säger att man ska använda plomb plåtfärg för att måla deras aluminiumfönster.
Men den finns inte kvar längre.
Vilka produkter gäller idag?

Hälsningar Joachim

Kommentarer

  • Hej Joachim,

    Tack för att du ställer din fråga till oss.

    Beroende på hur dina fönster sedan tidigare är behandlade skiljer vår rekommendation.
    Vi har här utgått från att det är utvändigt dina fönster ska målas och ber dig återkomma om det även gäller insida.

    Tidigare lackerade eller målade  fönster
    Om dina fönster istället för lackerade är Eloxerade
    Rekommenderar vi att du tar kontakt med vårt kundcenters tekniska rådgivning alt rådfrågar i din återförsäljande butik.

        Om du har fler frågor eller undrar över något i vårt svar här är du självklart välkommen åter.

    Hälsningar
    Christina Kundcenter Beckers Färg