Plastmatta

Hej! Kan man måla på en ful plastmatta (sommarstuga, vill inte lägga ned för mycket på att totalrenovera och byta ut golvet).

Kommentarer

  • Hej!

    En äldre linoliummatta kan man måla men en plastmatta avråder vi från att du målar. Golvets mjukgörare går lätt upp i färgskiktet vilket gör att färgen kan förbli blir lite mjuk och  klibbig.

    Om detta sker kan inte ytan återställas till ursprungligt skick utan behöver bytas ut.

    Med vänlig hälsning

    Beckers Kundcenter