Perfekt Akrylat Plus för balkongräcke

Hej
Har målat huset med  Perfekt Akrylat Plus och ska nu montera nytt balkongräcke.
Hörde att man bör ha fönsterfärg till balkongräcke, stämmer det?
Om ja, varför?
Vad är det för skillnad på väggfärg och fönsterfärg?

Kommentarer

  • Hej

    Här till ert balkongräcke ska ni istället måla med Fönster och Snickerifärg och inte Perfekt Akrylat Plus. Så det stämmer och du är rätt informerad.
    Här hittar ni våra fönster och snickerifärger för utomhusmålning​​​
    En fasadpanel är konstruerad annorlunda än räcket eller ett staket. Den har en luftspalt bakom och målas sällan på alla sidor och ofta stående panel. När det regnar på fasaden rinner vattnet av relativ snabbt. Här är Perfekt Akrylat Plus eller som den efter vårt namnbyte nu heter Perfect Plus Facade ett perfektval och den produkt som skyddar och håller er fasad snyggast allra längst.

    Ett staket målas på alla sidor och kräver därför ytterligare täthet, det blir ofta någonstans kvarliggande vatten på ytorna.  Här på denna mycket svåra och mer utsatta yta är absolut Fönster och snickerifärgen den färg som är allra bäst och den som vi absolut rekommenderar till ert räcke.

    Hälsningar
    Christina, Kundcenter Beckers Färg

    Christina Kundcenter Beckers Färg