Måla om vit en sprutlackerad innerdörr.

Har en vit sprutlackerad innerdörr som jag vill penselmåla. Måste jag grunda först om den fortfarande ska bli vit?

Kommentarer

  • Hej Agneta

    Tack för din fråga.
    Fabrikslackerade ytor har ofta en mycket hård och lite glatt/hal yta för färg att få riktigt bra vidhäftning mot.

    Därför rekommenderar vi följande:

    Om ytan är målas med Mood Professional Finish :
    • Tvätta ytan noga med Inomhustvätt. Var noga att torka bort alla rester från tidigare rengöringsmedel samt från tvätt.
    • Matta ned ytan genom att slipa med ett fint sandpapper.
    • Måla två varv med Mood Professional Finish i önskad glans och kulör.
    Om ytan målas med Living Lackfärg:
    • Tvätta ytan noga med Inomhustvätt. Var noga att torka bort alla rester från tidigare rengöringsmedel samt från tvätt.
    • Matta ned ytan genom att slipa med ett fint sandpapper.
    • grundmåla ytan ett varv med Häftgrund
    • Måla två varv med Living Lackfärg i önskad kulör och glanstal.
      Om du har fler frågor eller undrar över något i vårt svar här är du självklart välkommen åter.

    Hälsningar

    Christina Kundcenter Beckers Färg
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.