Bra med ett extra varv för tålighet?

Hej, jag har en kund som ska lacka sitt golv själv. De har köpt Beckers golv & parkettlack. Deras fråga är om det är möjligt att lacka 4 ggr för ett bättre skydd, eller om ett 4de lager gör ytan mer känslig/reptålig etc.

Kommentarer

  • Hej Mattias

    Tack för att du ställer din fråga här i vårt forum.

    Javisst ger ytterligare varv extra tålighet.
    Dock mycket viktigt att det får torka noga mellan varven.
    Tänk dock på att vid lackning med matt lack, som innehåller matteringsmedel rekommenderas att enbart lägga det sista varvet matt och de föregående varven halvblanka.
    Detta för att inte matteringsmedlet vid flertalet varv ska ge en liten vit/mjölk effekt.

    Vi önskar er en trevlig eftermiddag

    Hälsningar
    Christina
    Christina Kundcenter Beckers Färg