Panelgrund på element

Hej!
Undrar om jag kan använda er Panelgrund vit, VATTENBUREN ALKYD på vattenburna element. Personen som bott tidigare i lgh har rökt duktigt i många år och alla ytor behöver täckmålas, där av frågan.
Mvh
/Arvid

Kommentarer

  • Hej
    Dessa ytor är mycket viktiga att noga tvättas med målartvätt då nikotinet är fett. Använd här gärna Målartvätt plus som ska eftersköljas och inte den Målartvätt som enbart torkas bort från ytan. Tvätta tills ytan inte släpper mer missfärgningar och vattnet förblir rent. Tvätt minskar även doft från nikotin.
    Därefter ommålar du med Elementfärg. Dessa ytor som går bra att tvätta på detta sätt behöver inte spärras för missfärgningar som andra ytor som inte är lika tvättbara. Panelgrund är inte optimal som grund på denna yta.
    Hälsningar
    Christina, kundcenter Beckers Färg

    Christina Kundcenter Beckers Färg