Överbliven putsfärg

Jag har köpt Putsfärg från er som jag målat om min putsade fasad med (https://beckers.se/produkter/putsfarg).
Jag har ca 7 liter 'över'.
Kan jag använda min överblivna färg till något annat material? Jag har t.ex. balkongpelare i trä, garageport i trä/metall, metallgrindar och vanligt 'stål'staket på tomten i samma nyans. Kan jag bättra på färgen på dessa med min överblivna färg?
Tack på förhand,

Terese

Kommentarer

  • Hej Terese

    Tack för din fråga. Vad bra att du önskar använda upp all inköpt färg. Det är alltid bra ur både miljö och hållbarhetstänk att försöka använda den färg man inköpt.

    Dock är Puts täckfärg anpassad just för mineraliska ytor och har inte de egenskaper och inte heller de grundsystem som för målning av trä och metall som krävs.
    Olika typer av underlag kräver lite olika egenskaper av produkterna och vi avråder dig därför att använda annan färg än den för underlaget anpassad produkt.

      Om du har fler frågor eller undrar över något i vårt svar här är du självklart välkommen åter.

    Hälsningar

    Christina Kundcenter Beckers Färg
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.