NCS-kod för inköpt färg

Hej! Jag har på K-rauta köpt en färg som de blandat. Vi har målat ett rum och ska nu lämna in garderobsdörrarna för sprutlackering och behöver då NCS-koden. K-rauta kunde inte hjälpa oss utan hänvisade till er. Färgen heter BKC 1116 Dennis. Det är en Elegant aqua lackfärg halvblank. Vi ber om er hjälp med koden. Tack!

Kommentarer

  • Hej.
    Vill först be om usräkt för vårt sena svar.
    Det som vi kan hjälpa dig med är närmaste NCS.
    Våra kulörer är unika blandningar utvalda i en lång och noggrann urvalsprocess och hamnar sällan exakt lika som NCS.
     För att underlätta för dig kan vi ange närmaste NCS som kulören motsvarar men vi kan ínte garantera kulöröverensstämmelsen mellan våra kulörer och NCS- Kulörer. Var uppmärksam på att det även kan skilja mellan olika ytor dvs rollade och lackadesamt i olika glanstal men det är en naturlig del i upplevelsen av färg.
    1116 Dennis ligger närmast S1030-R90B
    Hälsningar Christina, Kundcenter Beckers Färg

    Christina Kundcenter Beckers Färg