Kan jag måla putsad mur inomhus?

Hej! Har flera nyputsade murstockar som jag ska måla vita. vilken sorts färg och glans bör man välja. Den största är i köket och bör vara avtorkningsbar.

Kommentarer

  • Inlägget är uppdaterat med ny produktinformation mars 2024

    Hej, tack för er fråga

    En ny putsad yta kan målas när putsen har brunnit klart vilket brukar vara efter ca 6-8 veckor. Vi rekommenderar dock att du kontrollerar detta med leverantör av den puts du använt.

    Du kan du måla din mur-vägg med någon av våra produkter för målning av vägg.
    Här finner ni våra väggfärger.

    Kanske håller ni på att bygga eller renoverar hus?
    Då kan tex vår Mood Airwall vara ett bra förslag. Mood Airwall har en extra funktion att fånga upp och kapsla in ämnet Formaldehyd som är ett ämne som finns i många byggmaterial.

    Här i i denna länk till ett annat inlägg här i vårt form kan ni läsa mer om denna funktion:
    Finns färg som renar luften?- Mood Airwall är vår luftrenande väggfärg

      Om du har fler frågor eller undrar över något i vårt svar här är du självklart välkommen åter.

    Hälsningar

    Christina