Kan man mäta hur många lager färg som målats

Vi bor i nya parhus som vi misstänker bara grundmålats från fabrik och sedan en enda gång på plats.
Enligt en granne kan detta verifieras av en tekniker som kan mäta färgdjupet.
Erbjuder ni en sådan service.
Vi vet att det är Beckers färg som använts.

Kommentarer

  • Hej Sten

    Javisst kan vi hjälpa er med detta.

    Så här går du till väga:
    Ta med ett prov från ytan, gärna en mindre del av en bräda in till en återförsäljande butik.
    Om inte en del av bräda går att sända så behöver dock provet vara så stort som de äldre femkronorna i diameter och måste tas så passa djupt att ca 2-3 mm av trät medföljer.

    Alla våra återförsäljare kan ombesörja och hjälpa er att sända ert prov.

      Om du har fler frågor eller undrar över något i vårt svar här är du självklart välkommen åter.

    Hälsningar
    Christina Kundcenter Beckers Färg
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.