Målning utomhus på demidekk hybridfärg

Hej jag har målat staket med demidekk hybridfärg och glömde grundmåla före. Nu undrar jag om jag som slutstrykning kan använda er oljefärg. Vad jag vill uppnå ät att virket inte skall ruttna med tiden. Er oljefärg rekommenderar ni till staket.
Fäster er oljefärg på demidekk hybrid eller finns det några problem där ?

mvh
Peter Wangred

Kommentarer

  • Hej Peter,

    Tyvärr vinner du ej något på att lägga vår oljefärg på Demidekken,
    då skillnaden i täthet ej är nämnvärd, impregneringen och tätheten finns i grundprodukterna.
    Problemet är den fukt som kan hitta in i konstruktionen bakom färgskiktet, då behöver grundolja och grundfärg finnas där.
    Inte något som går att åtgärda i efterhand.

    Med vänlig hälsning

    Ulf