Målning av plåtfasad

Hej

Har en industrifastighet ca 1200m2 som är byggd runt 1980 och är klädd med plåt, orange och brun.

Tänkte spruta denna i ny nyans och hur skall jag gå tillväga med tvätt etc och vilken färg rekommenderar ni?

Tacksam för besked.

Lars J Varberg

Kommentarer

  • Hej Lars

    Det är här viktigt att först undersöka vilken behandling som er fasad har sedan tidigare.
    Vissa plåtfasader kan vara behandlade med Plastisol-behandling alt en teflonliknande ytbehandling och behöver då specialbehandlas för att målas.
    Därför vill vi här rekommendera vi dig att först besöka en av våra återförsäljande butiker med en tjänst som heter Hushälsaexpert.

    Hushälsaexpert är av oss utbildade butikspersonal som på plats kan göra denna undersökning vilken typ av behandling denna plåtfasad har sedan tidigare.
    Här i denna länk  finner du återförsäljare i ert område kan vara till er hjälp med detat.

    Den produkt vi till plåtfasader rekommenderar är  Metall Plåtfasad.
    Här i denna länk  kan du läsa mer om denna produkt.

    Vi rekommenderar att du först tvättar din fasad med vår Utomhustvätt för fasader.
    Läs mer här Om våra produkter för tvätt.

      Om du har fler frågor eller undrar över något i vårt svar här är du självklart välkommen åter.

    Hälsningar

    Christina Kundcenter Beckers Färg