Målat med gammal inomhusfärg

Vi chansade (dumt) och bättrade på färgen i vårt vardagsrum med färgen som fanns kvar i hinken sen många år...

Det var ett "lock" av separerad färg och svarta fläckar (som vi nu gissar var mögel) som vi tog bort och sen målade.
Nu luktar vardagsrummet källare eller mögel....
Kommer vi kunna få bort den här doften på något vis?? I
övrigt blev resultatet bra, inga konstigheter där. Kan det finnas farlig tillväxt i färgen?

Kommentarer

  • Hej Stina,

    Det är lätt att vara efterklok och ni är inte ensamma om att ha gjort samma misstag.

    Vår erfarenhet är att denna doft minskar och försvinner. Passa på att öppna upp och vädra ut så mycket som möjligt nu , gärna med drag, om vädret tillåter. Då ser ni tendensen att doften minskar.

    På torra ytor är det osannolikt att mögelsporer får tillväxt, men man kan vara observant om man ser att de växer till på ytan.
    I så fall rekommenderar vi att ni slipar bort den färg ni målat, gör rent och helt enkelt börjar om. Detsamma gäller om den obehagliga doft ni upplever inte försvinner. Man kan tyvärr inte måla över med någon färg då dessa inte spärrar dofter.

    Om ni känner er minsta orolig eller undrar över något mer är ni självklart välkomna åter eller om ni istället önskar kan ni ringa in till oss och vårt Kundcenters Tekniska support på telefonnummer 0200-21 21 22

    Hälsningar

    Christina Kundcenter Beckers Färg
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.