Målartvätt och ätbara växter

Hej, vi har hallon i anslutning till det som ska målas. De är nu i knoppstadiet och vi har tänkt att målartvätta med er målartvätt. Påverkas hallonen om vi gör det?

Kommentarer

  • Hej Stina
    Tack för en bra fråga .
    Även om vår Utomhustvätt Inte innehåller för naturen eller för era hallonbuskar farliga ämnen som kan skada eller tar död på era växter och hallonbuskar så kan knoppar och blad ytligt skadas och bli fula eller skadade.
    Vårt råd är att täcka över dem från direkt ytlig kontakt med era hallonbuskar.
    Om ni vill veta mer eller om det under ert målningsarbete uppstår några fler eller andra frågor är ni alltid välkomna att kontakta oss igen.

    Hälsningar

    Christina Kundcenter Beckers Färg