Måla vitvaror

Hej. Man man måla vitvaror? Har i dagsläget rostfri diskmaskin samt kyl/frys som vi vill måla svart. Går detta?

Sanaz

Kommentarer

  • Hej Sanaz,

    Tack för din fråga.

    Vi avråder tyvärr från att måla dessa ytor.
    Rostfria ytor är svåra att måla då de har en yta som är svår för färg att få god vidhäftning mot. Vilket gör att det är svårt att få ett hållbart resultat speciellt på ytor som här är vitvaror som har ett visst slitage.

      Om du har fler frågor eller undrar över något i vårt svar här är du självklart välkommen åter.

    Hälsningar

    Christina Kundcenter Beckers Färg