Måla utomhus - Lasyr

Hej,

Vår fasad är idag målad med Beckers Exponyl Brunsvart som är en lasyr baserad på fet alkydolja. Vi måste måla om fasaden och tänkte då göra den ljusgrå istället. Vi kommer skrapa och göra rent fasaden innan målning. Vad skulle ni rekommendera att vi grundmålade med för att inte det brunsvarta ska lysa igenom?

Tack på förhan!

Kommentarer

  • Hej Therese

    Då alla transparenta lasyrer så som Exponyl Lasyr och Trälasyr som den i vårt sortiment idag heter,
     kulörmässigt påverkas av det underlag den målas på kan det vara svårt här att efter nedskapning få en jämn kulörton. Framför allt om det finns något ställe där den bruna lasyrens kulör finns kvar men även där det skrapats så blir träts naturliga kulör lite olika på olika ställen.
    Här rekomenderar vi därför att ni  istället väljer en täckande lasyr,  Perfect Täcklasyr som ni återfinner i återförsäljande fackahandelsbutiker eller Fasadfärg Easy som ni finner på Bygg och Stormarknad.Här finner ni våra produkter för Träfasad
    Dessa två produkter ger en helt jämn täckande kulöryta men med behållen trästruktur.

    Efter tvätt och skrapning/borstning rekommenderar vi att om er fasadpanel ser sliten, sprucken eller torr ut i ytan,  att ni grundmålar med Primex Trägrund (om ert val av Lasyr är Perfekt Täcklasyr) eller om vi valt Fasadfärg Easy grundoljar ni hela ytan med Grundolja trä.
    Alla ändträ och skarvar som inte har en sugande yta behandlas innan grundmålning med Grundolja.

    Hälsningar
    Christina , Kundcenter Beckers Färg

    Christina Kundcenter Beckers Färg
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.